Snack: geroosterde kikkererwten

by Healthbeautymind
448 views

geroosterde kikker ertwen

Hallo allemaal!

Ik had vandaag heel erg veel zin om iets lekkers te snacken tussen de maaltijden maar ik had niks in huis wat kant en klaar was. Ik had geen zin om 100 pannetjes vies te maken en een uur de afwas gaan staan doen dus ik maakte iets wat super makkelijk en snel klaar is. Geroosterde kikkererwten! Zo super lekker, en ze zijn in een handomdraai en zelfs zonder olie gemaakt.

kikkererwten snack11_MG_5085

kikkererwten snack2_MG_5051

kikkererwten snack5_MG_5064

Geroosterde kikkererwten

Print
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Ingredients

  • 1 blik kikkererwten
  • Kruiden zoals himalaya zout, kerrie poeder, zwarte peper en paprika poeder.

Instructions

1. Haal de bakplaat uit de oven, verwarm de oven voor op 200 graden en leg een stuk bakpapier op de bakplaat. 2. Giet de kikkererwten af en spoel deze onder de kraan schoon. Laat ze goed uitlekken en dep ze eventueel even een beetje droog met een schone theedoek. 3. Doe de kikkererwten in een kom en voeg hier jouw favoriete kruiden aan toe. Ik gebruikte Himalaya zout, kerrie poeder & zwarte peper. Mix het door elkaar en verdeel dit over het bakpapier. Schud een beetje met de bakplaat zodat de kikkererwten mooi verdeeld zijn. 4. Stop de bakplaat in het midden van de oven en bak de kikkererwten 15 minuten lang. Haal de bakplaat eruit en schud een keer zodat ze een beetje door elkaar gehusselt zijn en zet ze dan terug in de oven voor een laatste 10/15 minuten. Heerlijk als tussendoortje of door een salade heen!

Meer lezen?

2 comments

Sanne 27 oktober 2014 - 10:01

Hmmm, klinkt lekker!
Ik ga het zeker uitproberen. Ik had al eens een kikkererwtensnack geprobeerd en dat was ook wel lekker, ik ben benieuwd naar deze!
Liefs

Reply
HealthyHappySteffi 20 oktober 2014 - 21:10

Mmmhhh, looks crunchy and yummy! <3

Reply

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.